مزایای ریش داشتن مردان برای سلامتی

مزایای ریش داشتن مردان برای سلامتی

مزایای ریش داشتن مردان برای سلامتی

فواید سلامت ریش

آیا داشتن ریش مزایایی برای سلامتی دارد؟

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که ریش می‌تواند حاوی باکتری‌های خطرناک باشد، در حالی که برخی دیگر، ریش را در کاهش سرطان پوست مفید می‌دانند. بنابراین چگونه تشخیص دهید که آیا باید اجازه دهید موهای صورتتان رشد کنند یا خیر؟ دیو هاروی، متخصص پوست در Piedmont به ریشه مشکل می پردازد.

مزایای ریش داشتن مردان برای سلامتی

دکتر هاروی می‌گوید:

«مزایای داشتن ریش، محافظت و زیبایی است. “محافظت خوب آن در برابر باد، پارگی و آسیب های تروماتیک. این نیز یک روند است، بنابراین ما مردان زیادی را می بینیم که به نوعی موهای صورت دارند.”

فواید ریش برای سلامتی صورت مردان:

1:محافظت در برابر نور خورشید و اشعه ها:

از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید. ریش می تواند به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک کند، اگرچه میزان محافظت ممکن است به تراکم و ضخامت مو بستگی داشته باشد. دکتر هاروی می‌گوید: «شما باید مقداری محافظت داشته باشید، زیرا مو یک محیط بازتابنده است. اگرچه برخی از اشعه‌های فرابنفش از آن عبور می‌کنند، نور پراکنده می‌شود و به این ترتیب از آسیب خورشید محافظت می‌کند.»

2:گرم نگه داشتن صورت الخصوص در مناطق سرد سیر:

شما را گرم نگه دارد. ریش می تواند لایه ای محافظ به چانه و گردن شما اضافه کند، بنابراین در هوای سردتر شما را گرم نگه می دارد. هرچه ریش بلندتر و پرتر باشد، صورت شما را بهتر عایق می کند.

3:جذاب شدن صورت با داشتن ریش:

به شما احساس جذابیت بیشتری بدهد. مطالعه‌ای که توسط مجله رسمی انجمن رفتار و تکامل انسان انجام شد، نشان داد که مردانی که ریش‌های نسبتاً پر دارند، جذاب‌تر هستند و مردانی که ریش‌های پر دارند، پدران بهتری هستند که می‌توانند از فرزندان خود محافظت کنند و روی آنها سرمایه‌گذاری کنند. دکتر هاروی می گوید: «مردانی که ریش دارند ظاهر قدرتمندی دارند. “و این یک چیز جذاب است.”

مشکلات رایج برای اقایانی که ریش میگذرانند:

گذاشتن ریش همیشه آسان نیست. و اگر از ریش شما به درستی مراقبت نشود، می تواند به منادی باکتری تبدیل شود. 

دکتر هاروی درمورد مزایای ریش داشتن مردان برای سلامتی می‌گوید:

«اگر ریش‌هایتان را به خوبی تمیز نکنید و بگذارید کار خودش را انجام دهد، گاهی اوقات می‌توانید مخمر را جمع کنید و در ریش شوره ایجاد کنید». با این کار پوسته پوسته شدن واکنشی روی صورت و پوسته پوسته شدن مانند شوره سر خواهید داشت. بنابراین این بیماران باید شامپو ضد قارچ بخورند.»

 پرورش دهندگان ریش همچنین با چالش فولیکول های رشد یافته مواجه می شوند که منجر به برآمدگی هایی به نام آکنه کلوئیدالیس می شود.

 او همچنین می‌گوید: «برخی از مردان دچار یک نوع برآمدگی زخم‌دار به نام آکنه کلوئیدالیس گردن می‌شوند. بنابراین ما به آنها آنتی بیوتیک های موضعی یا رتین A را به دلایل خاص پیشنهاد می کنیم.

نکاتی برای داشتن ریش سالم:

برای رشد یک ریش سالم نیاز به زمان، صبر و فداکاری است.

این نکات آرایشی برای داشتن را امتحان کنید:

بگذارید رشد کند:

رشد ریش ممکن است حداقل یک ماه طول بکشد. تیغ را دوباره در کشوی خود قرار دهید و به ریش خود فرصت دهید تا رشد کند.

دکتر هاروی می گوید: «در فرآیند اولیه صبور باشید. “این یک شبه اتفاق نمی افتد.” اگر موهای صورت شما کمی نامرتب به نظر می رسد، سعی کنید آنها را برس بزنید تا همه موها در یک جهت رشد کنند.

ریش خود را شامپو بزنید:

موهای صورت را مرتب بشویید. ریش خود را با یک شستشوی ملایم صورت یا یک شامپوی مرطوب کننده مو بشویید تا از خشک شدن و شکننده شدن آن جلوگیری کنید. همچنین می توانید روغن زیتون یا سایر روغن های طبیعی را اضافه کنید تا ریش خود را نرم نگه دارید.

صورت خود را مرطوب کنید:

مهم است که پوست زیر ریش خود را مرطوب کنید. بدون رطوبت مناسب، بدن روغن اضافی تولید می کند که می تواند باعث ایجاد جوش شود.

کمی استراحت کنید:

دکتر هاروی می‌گوید: «اغلب افرادی که استرس دارند یا خوب نمی‌خوابند، در رشد ریش خود دچار مشکل می‌شوند. بنابراین من همیشه استراحت خوب را توصیه می کنم.

تغدیه درست داشته باشید:

برای اطمینان از تغذیه مناسب فولیکول های مو از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. همچنین مصرف بیوتین را در نظر بگیرید، ویتامینی که از رشد مو و ناخن حمایت می کند.

کوتاهش کنید:

فرقی نمی‌کند ریش کامل داشته باشید یا ظاهری زاویه‌دارتر، ابزار مناسبی برای فرم دادن به ریش خود تهیه کنید. اگر با قیچی کاملاً راحت نیستید، برای ظاهری زیباتر میتوانید به سایت شیش تیغ مراجعه کنید و بهترین خرید ماشین اصلاح صورت را داشته باشید.

دکتر هاروی می‌گوید: «اگر این نکات را رعایت کنید، و خواب خوب و تغذیه‌ای خوب داشته باشید، می‌توانید ریش بسیار خوبی داشته باشید که به آن افتخار کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری:

طبق صحبت های دکتر هاروی داشتن ریش برای مردان کاملا سودمند و مفید است و مزایای زیادی دارد اما به شرطی که از ان به خوبی مراقبت کنید و حتما بهداشت ریش را رعایت کنید.

 ترجمه و گرد آوری : سایت شیش تیغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ، خرید و تعمیرات از طریق واتساپ!