سشوار چگونه کار میکند؟

سشوار چگونه کار میکند؟

سشوار چگونه کار میکند؟

چرا سشوار اختراع شد؟

سشوار برقی که در دهه 1920 اختراع شد، یک شیء روزمره خانگی است که در طول قرن گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و احتمالاً با پیشرفت فناوری به توسعه خود ادامه خواهد داد.

اکثر خانواده ها احتمالاً یک سشوار برقی دارند.

سشوار ها در سال 1920 اختراع و به فروش رسیدند.

برای ساخت یک سشوار به چه مواردی باید توجه کرد:

سشوار از عناصر مهندسی مختلف برای گرم کردن و دمیدن هوا استفاده می کند. مهندسان باید موارد زیر را در نظر بگیرند: مصرف برق؛ مواد برای گرمایش و سرمایش؛ طراحی، جذابیت مصرف کننده، ساختار، دوام و وزن؛ و الکترونیک برای عملکرد ایمن.

گذشته خطرناک سشوار ها:

در ابتدا استفاده ازسشوارها بسیار خطرناک بود.

صدها نفر وقتی سشوار خود را در سینک و وان پر از آب انداختند دچار برق گرفتگی شدند. با این حال، امروزه به دلیل ظهور قطع کننده های مدار خطای زمین (GFCI) این احتمال وجود ندارد.

طبق قانونی که در سال 1991 تصویب شد همه سشوار هاباید دارای قطع کننده باشند تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

این موضوع چه سشوار روشن یا خاموش باشد صدق می کند. GFCI پلاگین پلاریزه و بزرگ‌تری است که در بسیاری از لوازم مصرفی پیدا می‌کنید. هنگامی که آنها به برق وصل می شوند، GFCI ها میزان جریانی را که از یک شکاف پریز دیواری از طریق یک مدار الکتریکی عبور می کند و به شکاف دیگر می رود نظارت می کنند. اگر آنها نشتی در جریان را احساس کنند، مدار را قطع می کنند.

اگر سشوار را در حالی که به برق متصل نیست در آب بیندازید چه اتفاقی می افتد؟ شما در معرض خطر برق گرفتگی نیستید، زیرا هیچ منبع جریانی وجود ندارد، اما مطمئناً اگر تمام اجزای سشوار خیس شوند، می توانید به سشوار آسیب بزنید. بنابراین، به برق وصل باشد یا نباشد، ایده بدی است که آن را در وان بیندازید.

سشوار ها در طول قرن گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده اند . و احتمالاً با پیشرفت فناوری به توسعه خود ادامه خواهند داد.

نکته : بهتر است که این کار را برای تست کردن امتحان نکنید چون هیچ تضمینی وجود ندارد که سشوار شما دارای قطع کننده است یا قطع کننده ان به خوبی عمل میکند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آن اجزای داخل یک سشوار چیست؟

سشوار چگونه کار میکند؟

سشوار های جدیدتر با تکنولوژی های بیشتر:

سشوارهای جدیدتر و گران‌تر دارای سیستم‌هایی هستند که فقط هوای گرم را تحویل نمی‌دهند، بلکه هوای گرم پر از یون را به شکل ذرات باردار می‌رسانند.

شرکت‌هایی که از فناوری تولید یون استفاده می‌کنند، ادعا می‌کنند که قرار است به خشک شدن سریع‌تر موها، از دست دادن حالت استاتیک و سالم‌تر، صاف‌تر و براق‌تر شدن مو کمک کند. ژنراتورهای یون می توانند در طرح های مختلف طراحی ظاهر شوند و در نقاط مختلفی در داخل سشوار قرار گیرند.

 سیم نیکروم دو ویژگی دارد که آن را به یک تولید کننده خوب گرما تبدیل می کند:

سیم نیکروم یک رسانای ضعیف الکتریسیته در مقایسه با چیزی مانند سیم مسی است و همچنین زنگ نمیزند. نیکروم به آلیاژ مقاومت کافی می دهد تا از تمام جریانی که به آن می گذرد گرم شود.

 

میزان گرم شدن هوای خروجی از سشوار بستگی به موارد زیر دارد:

برق تامین شده به المنت گرمایشی. هر چه وات بیشتر باشد، گرمای بیشتری توسط المنت حرارتی تولید شده و به هوا منتقل می شود. سشوارهای اولیه تنها حدود 100 وات گرما تولید می‌کنند، اما امروزه سشوارها می‌توانند تا حدود 2000 وات گرما تولید کنند که به طور قابل توجهی سریع‌تر موها را خشک می‌کند .

چگونه سشوارها از سوختن موها جلوگیری میکنند:

چیزی که این روزها بیشتر دیده می شود سشوارهایی با پوشش سرامیکی روی المنت گرمایشی است.

گفته می شود که عناصر گرمایشی با پوشش سرامیکی در انواع پیکربندی های مختلف وجود دارند که به طور یکنواخت و موثرتر گرم می شوند.

پوست سر شما می تواند در دمای بیش از 140 درجه فارنهایت (تقریبا 60 درجه سانتیگراد) بسوزد . برای اطمینان از اینکه هوای خارج شده از سشوار هرگز به این دما نزدیک نمی شود، سشوارها نوعی حسگر حرارتی دارند که مدار را قطع می کند و در صورت افزایش بیش از حد دما موتور را خاموش می کند. سشوارها به یک نوار دو فلزی ساده به عنوان کلید قطع کننده متکی هستند.

بدنه سشوار ها از چه چیزی ساخته شده اند:

سشوارها اغلب دارای قاب و پوشش سرامیکی یا پلیمری هستند. پلیمرها مواد پلاستیکی سبک وزن با طیف نامحدود رنگ و درجات قابل توجهی از استحکام هستند.

آنها همچنین عایق های حرارتی و الکتریکی خوبی هستند. آنها از اجزای داخلی سشوار و کاربران در برابر سوختگی و برق گرفتگی محافظت می کنند. پوشش پلیمری همچنین امکان قالب گیری تزریقی را فراهم می کند.

یک فرآیند تولید سریع که برای تولید تعداد زیادی اقلام پلاستیکی یکسان با محفظه‌هایی که برای مونتاژ آسان با اتصال دهنده‌های گیره در هم قفل می‌شوند، استفاده می‌شود.

در هنگام استفاده از سشوار به چه موارد باید توجه کرد؟

حال که با نحوه عملکرد سشوار آشنا شدید، بهتر است کمی نیز در مورد طریقه استفاده از سشوار با شما صحبت کنیم.

سشوارها امروزه عضوی جدا نشدنی از هر خانه هستند و به همین دلیل است که افراد باید نحوه استفاده صحیح از آن را بلد باشند. استفاده ناصحیح از سشوار می تواند مشکلات زیر را برای موهای شما به وجود بیاورد:

  • سوختگی مو
  • ریزش مو
  • مو خوره
  • نازک شدن موها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ، خرید و تعمیرات از طریق واتساپ!