نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور

نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور

نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور

اپیلاسیون آسان و نحوه اپیلاسیون صحیح:

شما یک اصلاح زیبا به انجام می‌دهید، اما روز بعد می‌بینید که موها شروع به رشد کرده‌اند.

اپیلاسیون در اینجا می تواند راه حلی برای مشکل شما باشد، زیرا این روش موها را از ریشه جدا می کند. دانستن نحوه صحیح اپیلاسیون به شما این امکان را می‌دهد تا هفته‌ها از پوستی صاف لذت ببرید که مخصوصا برای فصل تابستان عالی است.

برای اینکه اپیلاسیون تا حد ممکن راحت باشد، بهترین نکات و ترفندهای اپیلاسیون را در این نوشته بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه از اپیلاتور برای بهترین تجربه حذف موهای خود استفاده کنید.

نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور

اپیلاسیون چیست؟

اپیلاسیون روشی برای از بین بردن موهای زائد است که موها را همراه با ریشه می کند.

با این حال وقتی می‌دانید که چگونه اپیلاسیون را به درستی انجام دهید، نباید فرآیند دردناکی باشد. همچنین می توانید این کار را در هر زمان، هر مکان انجام دهید.

اپیلاتور چیست:

یک اپیلاتور از دیسک های چرخان ساخته شده است که موها را گرفته و به همراه ریشه ها بیرون می کشد.

مهم است که اپیلاتوری را انتخاب کنید که به سرعت بچرخد تا این فرآیند تا حد امکان سریع و راحت باشد.

بسته به سرعت رشد موهایتان، می توانید بین دو تا سه هفته از پوست صاف اپیلاسیون شده لذت ببرید. از آنجایی که اپیلاسیون ریشه با مو می گیرد، رشد مجدد مو نیز معمولا ظریف تر و نرم تر است.

نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور
نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور

نحوه اپلاسیون اسان با اپیلاتور

نکات و ترفندها:

انتخاب دستگاه مناسب:

مهم ترین نکته انتخاب اپیلاتور مناسب با نیاز شماست. برندهای مختلفی در بازار موجود هستند و هر کدام ویژگی های مخصوص خود را دارند. اگر از اپیلاتور برای نواحی مختلفی استفاده می‎کنید، باید از دستگاهی استفاده کنید که سری‎های مختلفی داشته باشد. همچنین ویژگی‎های مختلفی مانند کار با باتری یا برق، ضد آب بودن، چراغ نشانگر، درجه های مختلف و … وجود دارند. پس قبل از خرید محصول، به این نکات توجه ویژه ای کنید.

کوتاه بودن موها :

طول موهای خود را بررسی کنید. اپیلاسیون زمانی بهترین نتیجه را دارد که موهای در حال برداشتن بیشتر از 5 میلی متر نباشند. هرچه موها کوتاهتر باشند، اپیلاسیون درد کمتری دارد.

به همراه بعضی از اپلاتور ها کوتاه کننده ایی قرار داده میشود تا با کوتاه کردن موهای بلند اپلاسیون راحت تری داشته باشید .

لایه برداری پوست:

هنگامی که موها را به اندازه مطلوب کوتاه کردید، قبل از اپیلاسیون لایه برداری را فراموش نکنید. از بین بردن سلول های مرده پوست به کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی در زمانی که موهای شما شروع به رشد می کنند، کمک می کند.

چون این موضوع روی پوست صورت شما نیز صدق میکند از یک اسکراب لایه بردار استفاده کنید و قبل از شروع مطمئن شوید که صورتتان تمیز و بدون محصولات مراقبت از پوست و آرایش است.

انتخاب سری مناسب:

بعضی اپیلاتور های حرفه ایی دارای سری های مختلف هستند که یکی از این سری ها مخصوص نواحی حساس است .

ابتدا سری مناسب را انتخاب کنید. اگر به دنبال نحوه اپیلاسیون صورت، ناحیه بیکینی یا زیر بغل خود هستید،کلاه تخصصی برای ناحیه صورت و یک کلاهک برای نواحی ظریف مانند خط بیکینی و زیر بغل است.

اپیلاتور خود را روی سطح پوست با زاویه 75 درجه قرار دهید و به آرامی آن را بر خلاف جهت رشد مو حرکت دهید تا موها از بین بروند.

نگه داشتن پوست:

هنگام استفاده از اپیلاتور، پوست را محکم نگه دارید. این کار باعث کاهش درد شده و باعث می‎شود موها کاملا خارج شوند. برای اپیلاسیون زیربغل دست‎ها را بالای سر ببرید و تا جای ممکن دست را بکشید. ممکن است اولین بار که برای زیر بغل از اپیلاتور استفاده می کنید، کمی خونریزی به وجود بیاید. چون ممکن است ریشه موها بر اثر تراشیدن محکم شده باشند.

زاویه مناسب نگه داشتن اپیلاتور:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه را با زاویه 90 درجه روی پوست نگه دارید. این روش بهترین و راحت ترین راه استفاده از اپیلاتور است. همچنین اپیلاتور را روی پوست فشار ندهید.

همچین روی صورت و نواحی حساس اپیلاتور را با زاویه 75 درجه روی پوست حرکت دهید تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

زمان استفاده از اپیلاتور:

از آنجا که ممکن است اپیلاسیون باعث قرمزی پوست شود، بهتر است شب‎ها این کار را انجام دهید. پس از اپیلاسیون نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. صبح فردا نیز پوست به حالت طبیعی برگشته و قرمزی آن از بین رفته است.

نگهداری بعد از اپلاسیون:

نرم و صاف نگه داشتن پوست شما پس از اپیلاسیون پوست تازه صاف خود را با مراقبتی که شایسته آن است رفتار کنید. لایه برداری ملایم سطح پوست را دوباره پاک می کند تا از رشد موهای زائد جلوگیری شود. سپس، از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید تا پوست شما فوق العاده نرم و درخشان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ، خرید و تعمیرات از طریق واتساپ!